čtvrtek 11. září 2014

Expedice do Albany za trochou metalu [MM]

[Martin Melka]

Disclaimer: Tenhle příspěvek není moc o Americe, ale o hudbě. Pro mě zajímavé, pro jiné k ničemu. Chápu to, a proto vás varuju!

Bylo to krásné slunné pondělí 8. 9. 2014. Ráno jsem se vzbudil po 4.5 hodinách spánku, zašel na brunch (o jídle v nějakém dalším postu). Pak nás čekala přednáška o našem pojištění, tam se nám kravaťák snažil vysvětlit, že máme vlastně fakt dobrý pojištění (opět, v jiném postu). Po přednášce jsme si šli rozebrat den předtím vyprané prádlo. Pračka byla z půlky prázdná, ale i tak ve finále zbyly 3 páry ponožek a 2 nepárové, u kterých nikdo nevěděl, čí jsou. What kind of sorcery is this?!

The point being...?

Proč píšu o takovým nudným dnu? Protože ten den byl v Albany koncert A Day To Remember, Bring Me The Horizon a dalších dvou lokálnějších kapel. V Schenectady jsem teda (sám, tady sou samý bačkory a nikdo to neposlouchá!) nasednul na bus, zaplatil $2 (překvapivě rozumná cena) a 45 minut poseděl, než jsem vystoupil před budovou zvanou Armory.

Majestátní budova Armory, Albany, NY, USA

U okýnka jsem si šel vyzvednout on-line koupený lístek, slečna se koukla na občanku a užasle "From Czech Republic? Really? :O" - plusový body! Po nějaký hodině a půl čekání jsem se konečně dostal dovnitř, sekuriťák mi prohledal i peněženku a vyhodil aspirin :(

A takhle vypadá US lístek
Samotný koncert byl docela podobný tomu, co se děje u nás. V merch stánku jsem si koupil triko za $25, což je dobrý, jelikož u nás na koncertě podobné stálo 600,-. První dvě kapely mě nějak extra neoslovily, i když ta druhá měla pár zajímavých momentů. 

BMTH

Jako třetí v řadě přišli angličtí Bring Me The Horizon. Nástup byl působivý, lightshow pěkná. Postupně se světlem vykreslilo logo Sempiternal a pak přiběhli. Ale už od půlky prvního songu bylo znát, že něco není dobře. Oli má prostě hlas v prdeli. Zpíval tak polovinu toho co by měl, chvílema mu pomáhal někdo z kapely, jindy nechal prostě lidi z publika (což vypadalo spíš tak, že bylo docela ticho - kolik z vás umí správnej scream/growl?). I tak to ale bylo super, atmosféra hutná. Co je ale třeba zmínit je fakt, že přítomní Američani moshovali jinym způsobem, než co jsem zatim zažil. Bylo to místy o držku :D Takže když jsem při Chelsea Smile už prostě nemohl, odpočal si trochu bokem a dostal loktem z otočky do čelisti, řekl jsem že už budu jako dirty casual jenom stát/skákat. (den poté, a pořád mě bolí huba, když jím něco většího :D) 

ADTR

Poslední věc, a headliner večera, byli A Day To Remember z Floridy. Show jaksepatří, mělo to šťávu, bylo to vtipný a vůbec takový, jak to má bejt. Nebudu se dlouze rozepisovat, ale původně jsem šel hlavně vidět BMTH. ADTR mi vyrazili dech a musim říct, že jim to šlapalo líp.

Pozn. Blogger videa hrozným způsobem zmenšuje, bohužel to teda není zrovna HD...

Circle pit

Velkej, rychlej, pěknej circlepit! (vypněte zvuk, je to k ničemu)

Crowd... run?

Někdo crowdsurfuje. To je nuda, tohle je lepší! (opět, zvuk k ničemu)


Pivní povzdechnutí na konec

I když to suma sumárum bylo super, jedna věc byla fakt špatně. Pivo stálo $5-$6 (0.33l, samozřejmě), což by se dalo přežít, když má člověk žízeň. Jenže aby vám ho prodali, potřebujete pásku, že je vám 21. A tu můžete získat tak, že ukážete ID, a zaplatíte $4. Takže to jedno pivo ve finále stojí $10 a to fakt ne :D






Žádné komentáře:

Okomentovat